Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Santa Cruz gevorderd member
Geregistreerd op: 06 Dec 2011 Berichten: 70 Woonplaats: Maldegem
|
Geplaatst: 07-01-2012 13:11:10 Onderwerp: Kawasaki klx 300 r startprobleem |
|
|
Ik ben dus bezig met La_r_ns zijne Kawa te repareren.
De compressie was volledig uit het blok dus daarom hebben we nieuwe cilinder en zuiger gestoken. Het werd zeker eens tijd want de nicasil brokkelde er gewoon uit
Dus wij met het volste vertrouwen proberen starten, maar deed juist niets meer als ervoor. Na een week gevloek en getier, toch maar wa verder gezocht. De bougie vonkte maar ik vertrouwde die elektriek niet.
Op brommerforum hebben ze me gezegd de bobine eens door te meten. Die heeft teveel weerstand, is idd kapot. Heb er nu eentje tussen gezet van een brommerke. Daarmee starte hij gisteren perfect!! Wij superblij dat het EINDELIJK opgelost was...
Vanmorgen nog eens gaan proberen en NIETS meer...
Bougie er weer uitgehaald en bleek hij nu niet meer te vonken...
Hoe is dit nu weer mogelijk?
NEED HELP!!
greetz _________________ Hva wr 360 |
|
Terug naar boven |
|
|
mario773 Site Admin
Geregistreerd op: 19 Jul 2010 Berichten: 402 Woonplaats: Dendermonde
|
Geplaatst: 07-01-2012 13:35:45 Onderwerp: |
|
|
bobijn terug doormeten , de spoelen doormeten
kan ook zijn dat de cdi er aan is, die kunt ge doormeten in principe , maar dan gaat ge naar kawasaki moeten bellen voor de waardes , ik denk niet dat dat in de wphb staat
moest ik van u zijn , ik bestelde alvast een nieuw cdi`ke , en meet heel mn systeem door |
|
Terug naar boven |
|
|
Santa Cruz gevorderd member
Geregistreerd op: 06 Dec 2011 Berichten: 70 Woonplaats: Maldegem
|
Geplaatst: 07-01-2012 15:12:35 Onderwerp: |
|
|
GVD diene elektrische rommel!!!
Heb daarpas nog bougie eens afgekuist... Erin gestoken en nu start em weer
Kga zien hoe het vordert, nog nooit zoiets meegemaakt. Wat een eigenzinnig motoke!
Alleszins bedankt voor uw reactie he _________________ Hva wr 360 |
|
Terug naar boven |
|
|
Santa Cruz gevorderd member
Geregistreerd op: 06 Dec 2011 Berichten: 70 Woonplaats: Maldegem
|
Geplaatst: 28-02-2012 22:31:44 Onderwerp: |
|
|
Ja, sind een paar weken weer niet meer...
Heb spoelen doorgemeten, zit andere cdi, andere bobine en andere kabelboom op. Alles is goed.
Bougie hoor ik mooi doorslaan, alleen zie ik niet altijd ne vonk (hoor wel altijd tikje).
De nokkenassen stonden ietsje offtime, de distributieketting is net over haar maximale lengte gegaan.
Ondertussen heb ik een nieuwe...
Nu vraag ik me af of het probleem daar effectief ligt? Kword er echt gewoon zot van
Wa is er eigenlijk mis met da spel?? _________________ Hva wr 360 |
|
Terug naar boven |
|
|
mario773 Site Admin
Geregistreerd op: 19 Jul 2010 Berichten: 402 Woonplaats: Dendermonde
|
Geplaatst: 29-02-2012 01:24:01 Onderwerp: |
|
|
ge moet echt een blauwe vonk zien ze aan de bougie. tkan door de nokkenastiming komen dat hij ni start... maar da betwijfel ik alst maar een beetje is. staat de pickup juist ? en vast ? |
|
Terug naar boven |
|
|
Santa Cruz gevorderd member
Geregistreerd op: 06 Dec 2011 Berichten: 70 Woonplaats: Maldegem
|
Geplaatst: 29-02-2012 18:07:39 Onderwerp: |
|
|
Pickup staat vast. Wat bedoel je met juist?
Hij staat gewoon vast met 2 boutjes in het carterdeksel...
Waaraan ligt het dan dat ik niet altijd een blauw vonk zie? maar wel altijd een tikje hoor?
Heb al twee keer ne nieuwe bougie gaan halen. Tzijn zo van die kleintjes (16mm) _________________ Hva wr 360 |
|
Terug naar boven |
|
|
Coxke moderator
Geregistreerd op: 20 Jul 2010 Berichten: 323 Woonplaats: Koekelare Sxv 550
|
Geplaatst: 29-02-2012 19:43:33 Onderwerp: |
|
|
en zit de kabel wel vast in de bougiekop, als die nu en dan eens contact geeft kunt ge ook miserie hebben. _________________
|
|
Terug naar boven |
|
|
Santa Cruz gevorderd member
Geregistreerd op: 06 Dec 2011 Berichten: 70 Woonplaats: Maldegem
|
Geplaatst: 29-02-2012 20:05:52 Onderwerp: |
|
|
Coxke schreef: |
en zit de kabel wel vast in de bougiekop, als die nu en dan eens contact geeft kunt ge ook miserie hebben. |
Heb ondertussen al 3 bobines en 2 verschillende bougiedoppen gebruikt. Het zou me verwonderen mocht het alle keer ergens een slecht contact gaat geven, maar kga het zeker checken _________________ Hva wr 360 |
|
Terug naar boven |
|
|
mario773 Site Admin
Geregistreerd op: 19 Jul 2010 Berichten: 402 Woonplaats: Dendermonde
|
Geplaatst: 01-03-2012 00:19:04 Onderwerp: |
|
|
rare zaak ze man. maar ge moet iets achter u kunnen laten ook he, elektrisch circuit uitmeten , als dat juist is is het juist, niet meer verder daar zoeken dan.
carburatie ? , de spoelen moeten zeker goed zijn, tzou niet de eerste spoel zijn die teveel geeft en de cdi kapot maakt |
|
Terug naar boven |
|
|
Santa Cruz gevorderd member
Geregistreerd op: 06 Dec 2011 Berichten: 70 Woonplaats: Maldegem
|
Geplaatst: 01-03-2012 21:10:14 Onderwerp: |
|
|
Jaa, ge moet mij niet zeggen dat het raar is
Nja de spoelen... Heb ze uitgemeten en die liggen kwa weerstand mooi tussen de waarden. Wa kan er dan nog aan verkeerd zijn??
IK meet ook 40-50V over de ontstekingsspoel en 0.5 V over de pickup. Dit is wanneer ik op mn hardst kick.
Carburatie lijkt mij goed. Heb hem ondertussen al 35000 keer uitgekuist!! Alle kanaaltjes zijn vrij van vuil. De gasklep gaat omhoog als ik in de carbu blaas _________________ Hva wr 360 |
|
Terug naar boven |
|
|
mario773 Site Admin
Geregistreerd op: 19 Jul 2010 Berichten: 402 Woonplaats: Dendermonde
|
Geplaatst: 02-03-2012 17:50:44 Onderwerp: |
|
|
hebde ne goeie mass aan uw frame ?echt raar geval...
uw carbu is zo een vacuum geval dan ? |
|
Terug naar boven |
|
|
Santa Cruz gevorderd member
Geregistreerd op: 06 Dec 2011 Berichten: 70 Woonplaats: Maldegem
|
Geplaatst: 02-03-2012 18:21:30 Onderwerp: |
|
|
Jaa nieuws
vandaag de nieuwe distributie erop gebotst. Alles ligt nu weer perfect in lijn . EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEnnnnnnnnnnnnn HIJ START!!
start goed, meestal na de eerste deftige kick.
Maar nu een ander probleem... Als hij 5-10 seconden op relanti staat te draaien valt hij gewoon uit. Zowel op choke als gewoon. Zolang ik de gas erop houd blijft hij draaien.
Hij rookt ook reledelijk veel (blauwe rook) en ruikt beetje raar.
Ook heeft hij bijna geen kracht om weg te kunnen rijden.
Om accidenten te voorkomen heb ik geen verdere testritten uitgevoerd.
Dus dan toch carburatie zeker??
groeten! _________________ Hva wr 360 |
|
Terug naar boven |
|
|
Coxke moderator
Geregistreerd op: 20 Jul 2010 Berichten: 323 Woonplaats: Koekelare Sxv 550
|
Geplaatst: 02-03-2012 21:39:38 Onderwerp: |
|
|
zou carburatie kunnen zijn, weet niet waar blauwe rook op wijst, benzine of olie ? R4 moto's in destelbergen schijnt zeer goed te zijn in het afregelen van carburators. _________________
|
|
Terug naar boven |
|
|
Santa Cruz gevorderd member
Geregistreerd op: 06 Dec 2011 Berichten: 70 Woonplaats: Maldegem
|
Geplaatst: 02-03-2012 23:00:24 Onderwerp: |
|
|
Die blauwe rook komt wss door olie die nog in de cilinder zat van die te installeren.
Kga eens vlotter laten uitmeten en dat soort zaken
Kom ik wss ook al een eindje mee _________________ Hva wr 360 |
|
Terug naar boven |
|
|
mario773 Site Admin
Geregistreerd op: 19 Jul 2010 Berichten: 402 Woonplaats: Dendermonde
|
Geplaatst: 03-03-2012 01:16:12 Onderwerp: |
|
|
blauwe rook is zoiezo olie, als dit niet stopt pakt hij olie, en dan zou ik er ni meer mee rijden... dat hij geen kracht heeft om weg te rijden is zeer abnormaal, heeft m compress ? nieuwe cups over de kleppen gestoken (keerringen) ?
ge hebt toch eerst de piston gekocht en dan de cilinder laten boren naar de piston ? of was het terug nicasil |
|
Terug naar boven |
|
|
|