Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Coxke moderator
Geregistreerd op: 20 Jul 2010 Berichten: 323 Woonplaats: Koekelare Sxv 550
|
Geplaatst: 02-10-2010 14:37:52 Onderwerp: nummerplaat |
|
|
ik ben er dus in geslaagd mijn nummerplaat te verliezen
Wat moet je dan exact doen, ik heb reeds aangifte gedaan bij de bakkerij met de blauwe streep.
Kan ik nu gewoon een nieuw plak halen, of moet de verzekeraar dit doen ? _________________
|
|
Terug naar boven |
|
|
426 nieuw member
|
Geplaatst: 04-10-2010 17:06:59 Onderwerp: |
|
|
normaal geeft die bakkerij dan een formulier mee
daarmee kan je bij de DIV terug een nieuwe plaat aanvragen
je kan kiezen tussen een plaat met nieuwe cijfers en letters of je ouder cijfers en letters terug
Bij de verzekering moet je niet zijn |
|
Terug naar boven |
|
|
mario773 Site Admin
|
Geplaatst: 04-10-2010 17:41:57 Onderwerp: |
|
|
ik zou een andere aanvragen , aangezien iemand anders me u plak wa kan gaan rondbolle als zet vinde |
|
Terug naar boven |
|
|
Coxke moderator
|
Geplaatst: 04-10-2010 18:59:08 Onderwerp: |
|
|
de politie heeft aangeraden van de verzekeraar te contacteren, en mijn oude plaat is dus geschrapt, dus ik moet blijkbaar sowieso een nieuwe plaat hebben.
Verzekeraar ging nu een aanvraag tot inschrijving van nieuw voertuig opsturen, en met dat document, samen met moto papieren en politiedocument kan ik vrijdag een nieuwe plaat aanvragen
Net op tijd, dan is de moto terug.
(moto van vorige week was geleend van dealer, en mijn plaat hing er op...) _________________
|
|
Terug naar boven |
|
|
crrc nieuw member
|
Geplaatst: 08-01-2011 00:31:25 Onderwerp: |
|
|
Jong, welkom bij de club!
Ik had mijn nummerplaat net geen week toen ik thuiskwam en zag dat de onderste helft eraf was gevallen (er was eerder al een scheur in gekomen bij mijn moto uit de garage te wringen).
Ik naar de verzekering, papier gekregen met aanvraag voor een nieuwe plaat wegens "beschadiging" van huidige plaat (je kan 2 zaken aanvinken op dit blad: verlies of beschadiging --> neem alstublieft verlies!!)
Bij mij hadden ze verlies aangevinkt. Ik hiermee naar de DIV in Hasselt, het is mijn beurt en ik geef mijn halve nummerplaat (enkel de bovenste letters dus) de vrouw achter de balie neemt mijn nieuwe plaat (was dus al gedrukt en moest het enkel maar aan mij geven). Maar dan neemt ze mijn oude aan, ze kijkt er eens naar en zegt ik moet dat onderste deel ook hebben..
Ik zeg dat zal niet gaan want dat is eraf gevallen onderweg.
Nu komt het leuke: ze neemt mijn nieuwe,pas gedrukte plaat, gooit die voor mijn neus in de vuilbak en zegt "oude plaat laten schrappen en nieuwe aanvragen".
Ik heb mij serieus moeten inhouden en haar vriendelijk gezegd dat ik er een valse zou laten maken.
En zogezegd zo gedaan: op www.autoplaten.be heb ik een 'valse' kopie van mijn plak laten maken, en zo rijd ik nu al bijna een jaar rond
En mijn plaat werd niet geschrapt want ik heb intussen al meerdere boetes gehad dus
Zo zie je maar dat het Belgische bureaucratische systeem gewoon om je vingers bij af te likken is! |
|
Terug naar boven |
|
|
klaas gevorderd member
|
Geplaatst: 16-01-2011 11:59:02 Onderwerp: Re: nummerplaat |
|
|
Coxke schreef: |
ik ben er dus in geslaagd mijn nummerplaat te verliezen
Wat moet je dan exact doen, ik heb reeds aangifte gedaan bij de bakkerij met de blauwe streep.
Kan ik nu gewoon een nieuw plak halen, of moet de verzekeraar dit doen ? |
Dan ben jij ook een van de gelukkigen die zo'n mooi groot nrplaat in de plaats krijgt |
|
Terug naar boven |
|
|
Coxke moderator
|
Geplaatst: 16-01-2011 11:59:40 Onderwerp: |
|
|
neenee, was in september, heb een van de laatste oude platen _________________
|
|
Terug naar boven |
|
|
klaas gevorderd member
|
Geplaatst: 16-01-2011 12:01:32 Onderwerp: |
|
|
neenee, was in september, heb een van de laatste oude platen |
Das chance, ik heb zo'n grote gekregen! kheb er wel 2 maand moeten op wachten blijkbaar hebben ze een achterstand bij DIV... |
|
Terug naar boven |
|
|
Coxke moderator
|
Geplaatst: 16-01-2011 12:20:26 Onderwerp: |
|
|
tis zo schoon weer, en ik kan nie gaan rijden, ben van wacht... _________________
|
|
Terug naar boven |
|
|
klaas gevorderd member
|
Geplaatst: 16-01-2011 13:08:26 Onderwerp: |
|
|
tis zo schoon weer, en ik kan nie gaan rijden, ben van wacht... |
Ja t'is idd heel schoon weer voor een ritje! Kan ook niet, kben ant wachten op stukken en die komen lijk maar niet binnen |
|
Terug naar boven |
|
|
|