supermoto supermoto
WWW.URBAN-SUPERMOTO.BE
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

toerental KTM

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    supermoto -> garage
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
fredje001
nieuw member


Geregistreerd op: 02 Nov 2011
Berichten: 3

BerichtGeplaatst: 02-11-2011 02:18:29    Onderwerp: toerental KTM Reageren met citaat

Hoi hoi hoi,

lekker nieuw hier en ff vlug voorstellen,
Ik ben frederic en heb onlangs (na veel te lang wachten) m'n eerste sm gekocht Razz

Maar ik heb echter een vraag, wat zou het toerental moeten bedragen van mijn ktm in stationaire stand?
Ik heb echter totaal geen verstand van sm's maar ik val toch teveel stil naar mijn zin, ook in de bochten als de toerental naar de lage kant gaat.
in sattionair draait ie rond de 1000 maar heb al willen merken dat dit super stotterend wordt in de bochten enz...

Is dit normaal of ben ik gwn een noob?

thx
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
mario773
Site Admin


Geregistreerd op: 19 Jul 2010
Berichten: 402
Woonplaats: Dendermonde

BerichtGeplaatst: 02-11-2011 02:35:53    Onderwerp: Reageren met citaat

hey , welkom Wink loopt hij goed in ralenti ? zonder gas te geven ?

want als het in de bochten is heb je waarschijnlijk de koppeling niet in ? (is toch de bedoeling Smile )
bij de ktm weet ik niet , maar ik zet mijn stationair tussen de 1000 en 1250 rpm

heb je de motor nieuw gekocht ? of 2de hands ?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen MSN Messenger
mario773
Site Admin


Geregistreerd op: 19 Jul 2010
Berichten: 402
Woonplaats: Dendermonde

BerichtGeplaatst: 02-11-2011 02:42:42    Onderwerp: Reageren met citaat

als hij 2dehands is , de bougie er eens uithalen en kijken welke kleur die heeft , zou donkerbruin moeten zijn

probeer ook de luchtschroef op de carbu eens volledig toe te draaien , en dan 1.5 toeren open (platte schroevendraaier)

is het een carbu met ralentischroef ? schroefje met een klein veerke achter , daar kunt ge het stationair toerental op afstellen


maar als hij goed draait als hij gewoon stil staat zou ik er af blijven , dan moet ge waarschijnlijk iets hoger in toeren blijven in de bocht , en zeker u koppeling niet innijpen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen MSN Messenger
fredje001
nieuw member


Geregistreerd op: 02 Nov 2011
Berichten: 3

BerichtGeplaatst: 02-11-2011 05:20:20    Onderwerp: Reageren met citaat

damn das snel geantw. Very Happy
thx

Euhm stationair draait hij normaal (volgens de dealer is het een zelfregulerende ralenti, of iets in die aard... Shocked )

Maar het is vooral in de bochten en bij lage snelheden (ik spreek dan van gwn koppeling loslaten en laten rijden zonder gas te geven). Dan schokt hij ENORM!

Maar ik zou mijn toerental nooit onder de 3000 toeren moeten laten dalen in de bochten, maar ik begrijp niet hoe eigenlijk. op mijn vorige motor had ik daar geen problemen mee. Moet ik dan gwn de koppeling inhouden tijdens mijn bochten en gas blijven geven of gwn koppeling inhouden zonder gas... Het is injectie btw als dat helpt...

Want zonder de koppeling aan 3000 toeren "ga ik een beetje te snel door de bochten, vooral in het centrum enz...

Ik zeg het, ik ben echt een noob op gebied van mono's dus ik zou het niet weten.

Eneuh jah hij is niet 100% nieuw. was eigenlijk het testmodel van de winkel, maar er zat maar 1500km op en werd volledig nagekeken... en de bougie zag er goed uit de laatste keer ik gekeken heb... Rolling Eyes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
mario773
Site Admin


Geregistreerd op: 19 Jul 2010
Berichten: 402
Woonplaats: Dendermonde

BerichtGeplaatst: 02-11-2011 20:48:02    Onderwerp: Reageren met citaat

bij trage bochten int centrum kunt ge de koppeling beetje in nijpen soms en wa gas geven , of natuurlijk een vitesse terug schakelen

met dat zelf regelend systeem heb ik geen ervaring sorry Smile

watvoor een stotteren bedoeld ge ? valt hij echt uit als ge bocht pakt ? elke moto reageert natuurlijk anders
is het een met carbu ?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen MSN Messenger
fredje001
nieuw member


Geregistreerd op: 02 Nov 2011
Berichten: 3

BerichtGeplaatst: 02-11-2011 22:57:35    Onderwerp: Reageren met citaat

jah ik zou wel willen terugschakelen maar dat gebeurt al in 1ste vitesse...en dat stotteren, lijkt op een auto als je niet genoeg gas geeft ... alsof ie opt punt staat uit te vallen.

tis injectie

maar ik ga em binnen steken, heb vandaag naar 3 verschillende garages gebeld en alle 3 een ander antwoord... 800, 1550 en 2000 toeren... Rolling Eyes

ik ga vragen voor rond de 1500 hopelijk is het hiermee opgelost, want ik zou eens niet als een idioot door de bocht willen gaan Very Happy

jah hij is al vele malen uitgevallen in de bocht (slippeeeeuh!!) en soms gwn bij het traag rijden, redelijk irri Confused
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
mario773
Site Admin


Geregistreerd op: 19 Jul 2010
Berichten: 402
Woonplaats: Dendermonde

BerichtGeplaatst: 03-11-2011 00:51:39    Onderwerp: Reageren met citaat

mss gwn achteraan een groter tandwiel steken Wink of vooraan een kleiner
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    supermoto -> garage Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum