Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Santa Cruz gevorderd member
Geregistreerd op: 06 Dec 2011 Berichten: 70 Woonplaats: Maldegem
|
Geplaatst: 06-12-2011 21:43:36 Onderwerp: Husqvarna wr 360 |
|
|
yuu,
Ik ben dus Cedric uit Maldegem. Ben ier nieuw dus sorry als het soms niet klopt
Ben al een paar jaarkes bezig met brommerkes en moto's. Dit jaar ben ik 18 geworden, tijd voor nen eigen moto lijkt mij
Heb deze maand nen Husqvarna WR 360 van 1995 op de kop kunnen tikken. Hij voldoet volledig aan mijn eisen. Da wil dus zeggen: eerst en vooral, tis tweetakt! em staat op 17" Excels en der is nog wa werk aan
13KW op papier dus oké voort klein rijbewijs. Denk eerder in de richting van de 33KW op de krukas maja. (als er hier mann zijn die het echte vermogen weten, zeg het mij aub)
Dit is ier ne foto van toen em nog bij de verkoper stond. Sorry tis den enigsten datk heb in zijn aankoopstaat. Toen ik ermee thuiskwam heb ik hem direct opengegooid vo te zien hoe het ermee staat.
- Geen verlichting (had de verkoper al gezegd), alleen had ik me toch wel aan lichtspoelen verwacht, mooi niet dus 8O
- Speling op de achterbrug en blokspeling
- lekkende voorvork
- nieuwe ketting en tandwielen
- recent pistontje
Hetgeen me het meest irriteerd is dat er nergens gelijke bouten inzitten. Ge pakt nen inbus vast om de linker tankkap los te draaien, heb je voor de rechter ne platten en en sterre nodig moete apmaar over en weer lopen naar uw materiaalrek of van bitske veranderen...
Ook mankeren den helft van de bouten uit de kroonplaten niet echt slim om mee rond te rijden...
En sommige bouten, zoals die van de prolink, zijn zohard aangetrokken dat ik ze gewoon moet loskloppen, kapotzagen, uitfrezen,... Ge kent da misschien wel dat gekl**t.
Dus nu moet mijn pa of me nonkel nog nieuwe bouten draaien.
Nuja, hetgeen ik echt nie plezant vond was datk geen verlichting had. Da wilde ik als eerste in orde hebben. Toen ik mn vliegwieldeksel deraf haalde wist ik al genoeg
Hoe dan ook, om licht te hebben moest heel de ontsteking deruit. Heb nog ne namiddag zitten prutsen om die vliegwelmoer los te krijgen. Één of andere zot had ze daar ne keer toegedraaid
Blok in zesde en vol op de achterrem, ambreyage hield het niet. Van miserie dan maar achter ne zuigerstop gereden. Da was efkes een stressmomentje, toen ik een endeke buis op mijne sleutel moest zetten.
Kweet het niet echt de bedoeling, maja kmoest er iets mee doen.
Vliegwielmoer: 90 Nm, ge zou achterover stuiken he als ze da dan toedraaien aan 900
Gelukkig kwam het vliegwiel der wat gemaakelijker af.
Vliegwiel der af
Héél Vlaanderen afgebeld op zoek naar een originele ontsteking voor ne WR (dus met lichtspoel). Na de 7de dealer kwam ik bij Joramo terecht, gelukkig was die zo vriendelijk om me te helpen. Stator + rotor + regulator + cdi voor 200 euro . Ikke blij natuurlijk.
Derop
Dan heel den boel aansluiten, kabelkes trekken voor de lichten. Efkes starten en alles werkt. Een meevallerke was welkom.
'T volgende was de fourche opendoen. Heb al wat vorken opgedaan, ma alleen maar de conventionele normale. Een USD was nieuw voor me, daarom eerst wa filmkes bekeken op YouTube.
Eigenlijk viel het wel mee, het is zelfs makkelijker dan een conventionele MX vork! Daar had ik me niet aan verwacht.
ier ligt ze dus uiteen. Mijn bourage (kering) is besteld bij Van De Velde - Willems te Eeklo.
Daarna den blok ontvet en opgekuist
Dat is het dan zo ongeveer tot nu toe...
Nog enkele vraagjes:
- Iemand die weet hoeveel vorkolie erin de vork moet? Showa
- Blokolie: versnellingsbakolie of is gewone motorolie ook goed?. Tis een 2T blok hé!
Tot de volgendeeee _________________ Hva wr 360 |
|
Terug naar boven |
|
|
Santa Cruz gevorderd member
Geregistreerd op: 06 Dec 2011 Berichten: 70 Woonplaats: Maldegem
|
Geplaatst: 06-12-2011 21:46:18 Onderwerp: |
|
|
Mijne prolink heeft nood aan wat aandacht. Overal liep het vet gemengd met water en roest vantussen. Niet echt proper om te zien en al zeker niet goed.
Overal zitten er naaldlagers in, soms in een kooi soms gewoon los (zoals met bielekes). Naaldlagers in een kooi heb ik schoon ontvet met mijne nieuwe alles (en echt alles) cleaner. Das echt straffe specie zuh! En daarna goed int wit vet gestoken. Nu zien ze der tenminste terug deftig uit.
De lossen heb ik volledig uiteen gehaald. Daarna naaldje per naaldje afgekuist en ontroest. Veel vet in de houder spuiten/wrijven en heel de cirque terug inleggen. Kmoe zeggen: geduldig werkske maar kvond het wel plezant.
Als ge dat dan met al uw lagers doet dan is de prolink gereviseerd he. Sinds vorige maand heb ik nu ook grafietcompound en kopervet ter beschikking. De centrale bout insmeren met kopervet, den draad met grafiet, daarna de moer derop draaien. Nog efkes op moment aantrekken en ze is klaar
Ge kunt nu peizen al die rommel daaraan, ma waar vet zit, komt er geen water in de plaats
De revisie is niet rond niet eerder of alle lagers gereviseerd zijn. Die van de achterbrug zijn toch ietske trickier. Daar zitten er per arm twee "gekooide" naaldlagers in. Nen dikken en ne smalleren. Ook zitten ze op een welbepaalde plaats en op die plaats zitten ze dan nog ne keer vastgeprest Hopelijk snap je het een beetje...
Dus ik nen geïmproviseerde lagerduwer gemaakt met 2 potsleutels en een draadtieze M12. Niet slecht gevonden, al zeg ik het zelf
Nog efkes den aluminium warmstoken met de warme-luchtblazer. Dan was het tijd voor mijn nieuw spel uit te proberen.
'T ging eigenlijk vrij goed. De lagers vol met vurt vet heb ik daarna ontvet/ontroest. Dan terug ingesmeerd met mijn wit lagervet
Mijn achterbrug is nu volledig kaal. Nu kan ik ze gaan polieren.
Om de volgorde van de lagers niet te vergeten, steek ik dat in eierdozen, samen met een planneke.
Tot de volgende upload! _________________ Hva wr 360 |
|
Terug naar boven |
|
|
mario773 Site Admin
Geregistreerd op: 19 Jul 2010 Berichten: 402 Woonplaats: Dendermonde
|
Geplaatst: 07-12-2011 02:58:53 Onderwerp: |
|
|
vet man ! zo nen 2takt gade veel plezier aan hebben , ik heb nogaltijd veel spijt datk mijne cr500 heb verkocht, stomste da ik ooit heb gedaan
ik ben ook zo nen improviseerder mijn krukas van mijne rm250 heb ik eruit geprest met een oud roest stuk ijzer van ne steun voor een stoof me wa gaten ingeboord but it did the job
voor lagers te trekken hebben we zo ne lagertrekker van facom, wel iets makkelijk ze, bespaart heel veel gekloot |
|
Terug naar boven |
|
|
Santa Cruz gevorderd member
Geregistreerd op: 06 Dec 2011 Berichten: 70 Woonplaats: Maldegem
|
Geplaatst: 07-12-2011 10:29:52 Onderwerp: |
|
|
Haha, improviseren bespaart nen hoop geld.
Merci, tweetakt vind ik ook leuker, maar moeilijker te berijden...
Die cr mocht je inderdaad niet wegdoen... Zo"n zotte spelen die cr'sl! _________________ Hva wr 360 |
|
Terug naar boven |
|
|
Santa Cruz gevorderd member
Geregistreerd op: 06 Dec 2011 Berichten: 70 Woonplaats: Maldegem
|
Geplaatst: 07-12-2011 21:35:58 Onderwerp: |
|
|
Mss keer beginnen met mijn gepolierde carbu te tonen
Das niet het enige dat ik heb zitten polieren. Alles dat aluminium is, heb ik wel onder handen genomen. Het één al wa beter dan het andere.
Een een beuj werkske!!!
Kleine tip: Diene boel van Belcom moet je uitsmeren tot het pottezwart ziet en dan afwrijven met ne zachte doek, zo hard ge kan
Mijne kader helemaal naakt gemaakt en schoon ontvet. Da blauw sta me wel aan, zeker met die glinsteringen in.
Dan beetje in evenwicht gaan werken. Kopserie (voor de Nederlanders BALHOOWFD) samengestoken, met daartussen veel wit vet mooi proberen aanspannen tot het nog soepel liep en geen speling meer te voelen was. Da is nie echt afgelopen hoe het zou moeten. Der zit een klein beetje speling op en een klein haperingske.
Achteraan heb ik mijne luchtfilterbox en subframe deraan gehangen.
Da subframe heeft anders wel zijne beste tijd gehad 8O kga maar eens uitkijken naar een ander
Renthal stuur aangeschaft en natuurlijk gemonteerd. Stuurrizers op moment getrokken.
dan mijn radiateurs uitgespoeld, ontvet en afgewassen. Daarachter op de kader gestoken en den boel een beetje proberen te rechten
Sorry Imageshack zet em apmaar op zijne kant
Nu da mijne prolink gereviseerd is moet hij der natuurlijk terug onder.
Hier kunde mijne momentsleutel efkes aanschouwen.
Opnieuw lagervet dertussen en grafietvet aan de draad doen. Kwestie dat mijne opvolger (of ikzelf) niet opnieuw hoeft te zitten kloten!
M10 van de vork aan de kader => 70 Nm
Verder heb ik er dan mijne Öhlins ondergestoken. Tot mijn verbazing blijkt dit niet de originele achterveer te zijn . Deze komt vanonder nen SM Verstelbaar in preload en rebound.
Ja het begint toch al te jeuken hoor om der mij ne keer op te zetten
Nu nog wachten op achterbrug en moto-as om verder te kunnen doen. Die zal ik pas eind deze maand hebben, want mijn pa heeft nie te veel tijd momenteel . Vooraan is het wachten op mijn bourage voor in mijn vork, die is onderweg. Ne chinees is der mee op weg te voet naar hier...
Da blijft echt duren!!!
Groetjes _________________ Hva wr 360 |
|
Terug naar boven |
|
|
mario773 Site Admin
Geregistreerd op: 19 Jul 2010 Berichten: 402 Woonplaats: Dendermonde
|
Geplaatst: 07-12-2011 21:58:20 Onderwerp: |
|
|
amai da kader ziet er nog proper uit
mijn kader dat een jaar geleden is gepoederlakt ziet er al zo schoon niet meer uit |
|
Terug naar boven |
|
|
Santa Cruz gevorderd member
Geregistreerd op: 06 Dec 2011 Berichten: 70 Woonplaats: Maldegem
|
Geplaatst: 07-12-2011 22:31:50 Onderwerp: |
|
|
mario773 schreef: |
amai da kader ziet er nog proper uit
mijn kader dat een jaar geleden is gepoederlakt ziet er al zo schoon niet meer uit |
Amai, wa steekte gij daar mee uit? Poederlak zou moeten voor het leven zijn... _________________ Hva wr 360 |
|
Terug naar boven |
|
|
mario773 Site Admin
Geregistreerd op: 19 Jul 2010 Berichten: 402 Woonplaats: Dendermonde
|
Geplaatst: 07-12-2011 23:36:37 Onderwerp: |
|
|
mijn kader is nogal gevoelig voor de botten , de botten schuren er constant tegen , voor de rest blijft da perfect die poederlak
hangt zowa af van frame tot frame, met gewone race botten heb ik da totaal nie , kga binnekort eens carbon covers maken voor het frame te bescherme |
|
Terug naar boven |
|
|
Husaberg-Mich nieuw member
Geregistreerd op: 22 Nov 2011 Berichten: 22
|
|
Terug naar boven |
|
|
Santa Cruz gevorderd member
Geregistreerd op: 06 Dec 2011 Berichten: 70 Woonplaats: Maldegem
|
Geplaatst: 09-12-2011 19:41:51 Onderwerp: |
|
|
Husaberg-Mich schreef: |
Komt allemaal dik hier zo te zien!!!
Grtzz Mich! |
Merci! _________________ Hva wr 360 |
|
Terug naar boven |
|
|
Santa Cruz gevorderd member
Geregistreerd op: 06 Dec 2011 Berichten: 70 Woonplaats: Maldegem
|
Geplaatst: 09-12-2011 19:44:03 Onderwerp: |
|
|
Dit weekend nog wa voort gedaan.
Kheb nie echt veel gedaan, ma wel wat prutswerk. Dus der is redelijk wat in gekropen...
Begonnen met de achterste remklauw uiteen te halen. De piston heb ik maar laten zitten, heb daar in het verleden al eens mee gesukkeld om die dichtingsrubbers terug op hun plaats te krijgen... Niet nog eens hoor 8O
De remblokskes zien der zeker nog goed uit
Alles eens goed gekuist en geïnspecteerd
Daarna heel de cirque terug ineen en overal kopervet aangedaan
Daarna ze gemonteerd op de achterbrug.
De week voordien had ik er terug mijn naaldlagers ingestoken. Den as waarmee het blok en de achterbrug aan het frame hangen, is ook gedraaid door mijn pa.
Nu is de speling uit mijn achterbrug zie ze kan er terug tegen voor jaren
Ondertussen ziet de achterbrug er zo uit:
Kgaan ze wel nog ne keer opnieuw moeten kuisen want van der aan te zitten met mijn vettige vingers
Dan ook nog twee motorsteuntjes gedraaid. De vorige waren volledig uitgesleten. Hierdoor zat er enorm veel speling op het blok, wat niet zo handig is...
Pa heeft eentje gedaan, ik het tweede
Juust de bramen moeten er nog af
Da was het dan! _________________ Hva wr 360 |
|
Terug naar boven |
|
|
mario773 Site Admin
Geregistreerd op: 19 Jul 2010 Berichten: 402 Woonplaats: Dendermonde
|
Geplaatst: 10-12-2011 13:16:16 Onderwerp: |
|
|
tword ne nieuwe gade ed ne specialen uitlaat ofzo opzetten ?
op mijne cr stond ook in begin ne vanhasselt , mr die dingen zijn echt fucking roestgevoelig wel stevige uitlaten
op francorchamps er afgegaan of redelijk hoge snelheid , niks gedeukt of gebroken aan de cr , juist aan mij |
|
Terug naar boven |
|
|
Santa Cruz gevorderd member
Geregistreerd op: 06 Dec 2011 Berichten: 70 Woonplaats: Maldegem
|
Geplaatst: 10-12-2011 19:09:21 Onderwerp: |
|
|
mario773 schreef: |
tword ne nieuwe gade ed ne specialen uitlaat ofzo opzetten ?
op mijne cr stond ook in begin ne vanhasselt , mr die dingen zijn echt fucking roestgevoelig wel stevige uitlaten
op francorchamps er afgegaan of redelijk hoge snelheid , niks gedeukt of gebroken aan de cr , juist aan mij |
OOh liever lichamelijke schade dan schade aan de moto Hoewel...
Staat hier ook ne Vanhasselt op, volgens mij al redelijk exclusief! voorlopig blijft het bij deze. Bij mij is het net omgekeerd, de uitlaat was op drie plaatsen gebroken toen ik hem kocht maat niets van roest.
Eenmaal mijn moto's of brommers uiteen liggen, wordt alles vervangen dat speling vertoont als ge toch bezig zijt, kunde beter alles ineens goed doen, zo denk ik er toch over. Zolang de portemonnee het aankan toch _________________ Hva wr 360 |
|
Terug naar boven |
|
|
mario773 Site Admin
Geregistreerd op: 19 Jul 2010 Berichten: 402 Woonplaats: Dendermonde
|
Geplaatst: 11-12-2011 00:49:51 Onderwerp: |
|
|
als de uitlaat gescheurd is . zeker aan de eerste krullen na de cilinder , zou ik de krukaslagers en big end toch eens opmeten , want als die versleten zijn durf nen 2takt zo hard vibreren dat de uitlaat scheurt |
|
Terug naar boven |
|
|
Santa Cruz gevorderd member
Geregistreerd op: 06 Dec 2011 Berichten: 70 Woonplaats: Maldegem
|
Geplaatst: 13-12-2011 00:54:50 Onderwerp: |
|
|
mario773 schreef: |
als de uitlaat gescheurd is . zeker aan de eerste krullen na de cilinder , zou ik de krukaslagers en big end toch eens opmeten , want als die versleten zijn durf nen 2takt zo hard vibreren dat de uitlaat scheurt |
Hoe moet je die opmeten? en big end is dat de krukaswangen?
Dank _________________ Hva wr 360 |
|
Terug naar boven |
|
|
|