Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
mario773 Site Admin
|
Geplaatst: 13-12-2011 01:01:26 Onderwerp: |
|
|
de big end is de O van de drijfstang waarmee de drijfstang verbonden is met de krukas , als die nog maar een beetje versleten is komt daar speling op (moet uitgemeten worden) , zit ze over de max toegestane waarde moet die vervangen worden
ge kunt dit ook makkelijk testen door gewoon u krukas vast te houden , en de drijfstang naar boven en beneden duwen , als er echt speling op zit zult ge dat goe voelen , die mag ook niet heen en weer klikken
best de krukaslagers vervangen ter voorzorg , dat is geen grote kost , en beter voorkomen dan genezen |
|
Terug naar boven |
|
|
Santa Cruz gevorderd member
|
Geplaatst: 13-12-2011 01:09:47 Onderwerp: |
|
|
Hmmm ok bedankt voor de info!!
Kga het eens bekijken deze winter _________________ Hva wr 360 |
|
Terug naar boven |
|
|
|
Geplaatst: 16-12-2011 22:46:00 Onderwerp: |
|
|
Vrijdag en vandaag nog wa verder gedaan...
Heb enorm zitten sukkelen om mijn achterbrug terug tussen mijn frame te krijgen. Precies of het had nooit ineen gezeten. Echt een gekloot!!
Uiteindelijk heeft mn pa me geholpen
Dan het blok dertussen lepelen (en echt lepelen).Gou ja, uiteindelijk zat het dan toch tope
Wat onderdelen derop gestoken
Het volgende is de steunpunten hermaken. het blok heeft zodanig liggen daveren dat heel de asgaten uitgelotterd zijn... Wa ne loser heeft daar zitten aan werken int verleden hoeveel fouten dat ik nu al heb moeten oplossen door een ander zijn geknoei
Gaten uitboren en grotere bouten erin zeker
Gelukkig past het blok toch op die as waar ook de achterbrug mee vasthangt. Als de speling is daar van het blok en van de achterbrug.
Prolink heeft ook bijna geen speling meer, das toch al weer opgelost
'T volgende is ofwel die steunpunten aanpassen ofwel de voorvork samensteken. Om de vork tope te steken, moet ik wel nog een speciaal gereedschapke maken
Tot de volgende!!
ps: reacties, suggesties, commentaar, informatie zijn altijd welkom _________________ Hva wr 360 |
|
Terug naar boven |
|
|
mario773 Site Admin
|
Geplaatst: 17-12-2011 21:21:03 Onderwerp: |
|
|
hoeveel scheelt het ? want op de foto is het blok naar beneden gezakt eh , een beetje is niet erg ze , gwn zien dat m goe vast hangt , en met loctite |
|
Terug naar boven |
|
|
|
Geplaatst: 18-12-2011 13:19:36 Onderwerp: |
|
|
scheelt niets hoor. de gaten komen gewoon niet overeen omdat er maar 1 bout inzat. Dus het blok valt gwn naar beneden. gwn nen bout derbij en blokje hangt perfect _________________ Hva wr 360 |
|
Terug naar boven |
|
|
mario773 Site Admin
|
Geplaatst: 18-12-2011 15:07:25 Onderwerp: |
|
|
ahja die hangen altijd naar benede zenne als de blok niet vast ligt , is altijd beetje spelen voorda alle steunen erop zitten |
|
Terug naar boven |
|
|
|
Geplaatst: 19-12-2011 20:57:45 Onderwerp: |
|
|
mario773 schreef: |
ahja die hangen altijd naar benede zenne als de blok niet vast ligt , is altijd beetje spelen voorda alle steunen erop zitten |
Moesten ze naar boven hangen, tzou maar raar zijn he
Nee, der zat gewoon een veel te kleine bout door, door de trillingen is heel da gat ovaal uitgesleten. Uitboren dus en nen dikkeren bout derin. _________________ Hva wr 360 |
|
Terug naar boven |
|
|
Coxke moderator
Geregistreerd op: 20 Jul 2010 Berichten: 323 Woonplaats: Koekelare Sxv 550
|
Geplaatst: 06-01-2012 22:19:51 Onderwerp: |
|
|
ik heb da nog al geweten da blokken loskomen door trillingen, zelfs zadels enzo _________________
|
|
Terug naar boven |
|
|
mario773 Site Admin
|
Geplaatst: 10-12-2012 13:16:13 Onderwerp: |
|
|
Coxke schreef: |
ik heb da nog al geweten da blokken loskomen door trillingen, zelfs zadels enzo |
nooit van gehoord jong |
|
Terug naar boven |
|
|
|